gnistans.blogg.se

Detta är tänkt som ett litet minne för mig själv men självklart är det skoj om fler vill följa min resa genom träningen och till viss del livet rent allmänt. Mest kommer bloggen handla om träning (triathlon, skidor, fotboll och styrketräning) men garanterat kommer det säkert även bli ett och annat inlägg om nå helt annat. De flesta av mina inlägg kommer ske kvällstid när jag är trött i både kropp och knopp så någon korrekturläsning lär inte ske..

Ny klocka och sub 9 grupp ordnad

Kategori: Träning

Då var det dags igen efter ännu ett långt uppehåll.. Det har verkligen varit mycket på slutet! Jag jobbade 58 timmar förra veckan och drog ihop strax över 10 timmar träning. Men jag klagar absolut inte! =) Jag gillar att ha mycket att göra, det är då jag är som mest effektiv :)

Idag hände iallafall något riktigt roligt, min nya Polar V800 kom hem till mig :D 
Efter att ha lyckats tappa den gamla klockan i backen så var jag ju mer eller mindre "tvungen" att skaffa mig en ny klocka. Iallafall om jag vill kunna simma med den. 
Så då föll, efter många om och men, valet på denna. Kriterierna var följande:
  • Den ska fungera som multisportklocka
  • Den ska ha bra batteritid
  • Den ska vara snygg både till träning och till vardags
  • Den ska vara funktionell även om två år så jag inte tröttnar snabbt
Jag var lite inne på fenix 2 och 3 men fastnade slutligen för denna. 
 


Nu har jag hunnit testa den ett kortare löppass och där fungerade den klockrent. Jag ska ev ta och byta lite i menyfönstren bara :) 
Riktigt smart att kunna förbereda pass både med rutter, distanser och intervaller via datorn och sen snabbt trådlöst synka över det till klockan. Mer om detta kommer nog i ett annat blogginlägg!
 
Det blev faktiskt två träningspass idag.. Det första avverkades imorse med lite tabata. 4 olika övningar körde jag så det blev lite knappt 15 minuter träning. Förmodligen kör jag lite kort även imorgon bitti =)


På kvällen gick mycket tid åt till att undersöka klockan och kvar blev inte alls så mycket tid. Men solen sken upp rejält och då passade jag på att springa 5,8 km varav ca 4 km i högt tempo. Det fick räcka bra för idag då jag kännt mig väldigt trött hela dagen. Troligtvis är det en hel massa pollen som blåste in häromdagen som försöker knocka mig.. 
 
Idag gjorde jag även klart med att cykla med Borlänge CKs sub 9 grupp på vätternrundan! :D Känns skönt att ha något att ansluta till så att jag har en chans att klara av den där drömgränsen! =)
 
Nu satsar jag på kudden och en god natts sömn! 
Kommentera inlägget här: