gnistans.blogg.se

Detta är tänkt som ett litet minne för mig själv men självklart är det skoj om fler vill följa min resa genom träningen och till viss del livet rent allmänt. Mest kommer bloggen handla om träning (triathlon, skidor, fotboll och styrketräning) men garanterat kommer det säkert även bli ett och annat inlägg om nå helt annat. De flesta av mina inlägg kommer ske kvällstid när jag är trött i både kropp och knopp så någon korrekturläsning lär inte ske..

Sista helgen innan VR - nu börjar uppladdningen

Kategori: Träning

Hej bloggen! (För man hejar väl på bloggen å inte läsarna? Eller? :/ 
 
Nu är sista helgen innan VR överstökad, det bjöds dock inte på mycket cykling. 27,5 km i regn igår var allt.

Jag spelade istället en halvlek med Tuna rockers i toppmötet mot Ludvika. Något konstig match där jag bland annat slogs av att jag glömt matchtröjan i omkl. rummet när det var dags för inhopp. Så då fick jag gott vänta och coach Tony tog åt sig inhoppet :D 
Istället så fick jag hoppa in i andra halvlek och löpa milvis efter min kant. Ett fantastiskt bra avslut som målvakten gjorde en makalös räddning på (kanske något förskönande där...). En rensning från deras försvare som studsade på mitt benskydd och knappt en halvmeter utanför mål. Dessutom några fina bollar som var riktigt nära att nå fram till mig men tyvärr var inte marginalerna på min sida. 1-1 slutade matchen efter att vi fått jobba oss fram till en kvittering mot senare delen av matchen.
Som vanligt fick jag mersmak för fotboll men nu är det VR nästa helg, därefter knappt två veckor till Vansbro Triathlon och däremellan lär jag nog fokusera på återhämtningsträning som uppladdning till Vansbro. En hel del simning blir det nog.
 
Nu ska det förberedas för Vättern som sagt. Jag kommer åka dit på torsdag kväll och övernatta i min sköna bil =) Sen hoppas jag få träffa massa härligt folk hela fredagen och sen försöka sova och ladda upp för tidig uppstigning på lördag morgon. 4.52 är tanken att starta tillsammans med BCKs sub 9 grupp. Wish me luck!!
 
Frågan är bara hur jag ska ladda upp, imorgon hoppas jag dyka upp med det svaret =)

#kanjagkandu 
 
På återseende :)
Kommentera inlägget här: