gnistans.blogg.se

Detta är tänkt som ett litet minne för mig själv men självklart är det skoj om fler vill följa min resa genom träningen och till viss del livet rent allmänt. Mest kommer bloggen handla om träning (triathlon, skidor, fotboll och styrketräning) men garanterat kommer det säkert även bli ett och annat inlägg om nå helt annat. De flesta av mina inlägg kommer ske kvällstid när jag är trött i både kropp och knopp så någon korrekturläsning lär inte ske..

Triathlonpremiär och fotbollsmatch samma kväll

Kategori: Träning

Igår var det äntligen dags för premiären av Triathlon Mitt i Veckan (TMV) i Stångtjärn i Falun. 
Av de 8 personer som stod i startfältet för herrarna så var det väl hela 5 andra som jag var välbekant med :D 
 
Simningen gick bedrövligt, jag kryssade över halva sjön och kom väl bland de absolut sista upp ur vattnet som vanligt.. (måste träna mer teknik!)
 
Cyklingen gick desto bättre och vid växlingen så kunde jag gå ut som tvåa med Stefan hack i häl. 
 
Jag hade grymt svårt att få ner pulsen under första varvet även fast jag sänkte farten avsevärt! Kanske sviter efter Vättern som satt i? Stefan var ganska snabbt förbi mig, inte alls oväntat som den gode löpare han är. I slutändan var det även han som vann ganska klart på en finfin tid!
 
Min egen tid blev 51,57 och det får jag se mig nöjd med även om jag hoppats vara närmare 50 min. Nästa tillfälle är den 30/6, bara tre dagar efter Vansbro Triathlon så känslan är att jag inte kommer högprestera den dagen. Men man ska aldrig säga aldrig ;) 50 min SKA jag under vid något tillfälle iår! 

Sträckan då:
220 meter simning
16km cykel
3,4 km löpning
 
Därefter var det snabbt ihop med grejerna för att åka hem till Borlänge och spela fotbollsmatch med Tunarockers. 
Tyvärr 0-2 underläge när jag var framme. Rimmen (som äntligen var tillbaks på tunet efter 13 års frånvaro) skickade in en boll i kassen innan jag hann in i omklädningsrummet och 1-2 var ett faktum. Tyvärr fick dom ett litet skitmål med ganska lite tid kvar så 1-3 stod det när undertecknad fick göra inhopp sista kvarten.
Fem min senare lyckades jag få bollen förbi målvakten och jakten på kvittering kunde börja.
Jag fick en riktigt bra träff på volley som inte var jättelångt från att kunna leta sig in, men målvakten var välplacerad och hade ändå rätt bra koll på bollen. Surt! Annars hade det varit riktigt snyggt! 
Det blev även ett till läge efter en fin framspelning men vinkeln var lite för dålig och den placeringssäkra målvakten fick bollen mitt på kroppen :( 
2-3 stod sig matchen ut och vi fick stå som snopna förlorare :( 
Nu är det uppehåll för dom som faktiskt spelar fotboll. Själv tar jag nya tag med ett simpass! 
Kommentera inlägget här: