gnistans.blogg.se

Detta är tänkt som ett litet minne för mig själv men självklart är det skoj om fler vill följa min resa genom träningen och till viss del livet rent allmänt. Mest kommer bloggen handla om träning (triathlon, skidor, fotboll och styrketräning) men garanterat kommer det säkert även bli ett och annat inlägg om nå helt annat. De flesta av mina inlägg kommer ske kvällstid när jag är trött i både kropp och knopp så någon korrekturläsning lär inte ske..

En aktiv vecka

Kategori: Cykel, Fotboll, Träning

Ja det här med att skriva varje dag kan jag ju helt glömma, det konstaterar jag efter ett uppehåll i undefär en vecka :D
 
I vilket fall så har det blivit en hel del träning under veckan som varit! 
Totalt fick jag ihop ganska precis 30 mil på cykeln varav 19,5 av dom cyklades på torsdagen. 
Det blev ett minnesvärt pass då vi cyklade en för oss alla ganska ny sträcka. Ungefär 3-4 mil cyklade vi på grusväg vilket vi inte hade nån koll på i förväg. Så det, kombinerat med en rejäl motvind samt att de andra två är betydligt starkare cyklister än mig, gjorde att jag fick slita som en dåre bara för att kunna hålla rygg på dom. 
På fikastoppet i Rättvik efter 12 mil så blev glädjen kortvarit då jag tappade min klocka i golvet och spräckte displayen.. :( Den funkar fint fortfarande men är troligtvis inte simduglig längre :( 
Å apropå spräckta displayer så lyckades jag med samma sak på min telefon imorse :(
 
 
 
Utöver dessa cykelpass så fick jag även ihop två pass på gymmet samt en fotbollsmatch (60 min speltid) på lördagen. Givetvis vann vi fighten och Ulfshyttan fick ta sig hem med svansen mellan benen igen :D 

Igår var det dock dags för veckans stora händelse i form av cupfinalen av Svenska Cupen. 
Kl 7 på morgonen hoppade jag och Hugge in i bilen för att hämta upp svågern Mange. Fem timmar senare var vi på plats i Trädgår'n nere i Göteborg tillsammans med en himla massa andra ÖSKare. Lite käk och försnack bjöds det på där och lite senare marsch mot Ullevi. 
Tyvärr lyckades kära sportklubben inte hålla i sin ledning hela vägen ut så vi fick resa hem de 44 milen utan pokal :( Men det var en kul tripp ändå och vi tar nya tag nu på onsdag igen då det är dags att göra något åt den allsvenska tabellen!

Ha en bra start på veckan allihop! :)
Kommentera inlägget här: