gnistans.blogg.se

Detta är tänkt som ett litet minne för mig själv men självklart är det skoj om fler vill följa min resa genom träningen och till viss del livet rent allmänt. Mest kommer bloggen handla om träning (triathlon, skidor, fotboll och styrketräning) men garanterat kommer det säkert även bli ett och annat inlägg om nå helt annat. De flesta av mina inlägg kommer ske kvällstid när jag är trött i både kropp och knopp så någon korrekturläsning lär inte ske..

Springa tusingar

Kategori: Träning, löpning

Hej hopp!

En bra dag går mot sitt slut. 
Jag och Ebba började dagen hos tandläkaren och det kunde inte gått bättre :) Finfina tänder var betyget :D

Jag hade tänkt klämma in ett gympass på lunchen men när jag väl satt mig i bilen så hade jag 15 minuter på mig att åka dit, byta om, träna, duscha och åka vidare. Naturligtvis blev det inget träningspass utan det kommer förläggas till imorgon bitti istället :)

Iallafall så drog jag ut på lite löpning här på kvällen. Tiden var knapp så jag värmde upp med 7 minuters löpning i min normala fart (ca 4.30-4.45 tempo).
Därefter var klockan inställd på 4 st intervaller á 1000 meter med 3 min vila (gå/jogga lätt).
Det blev ganska tungt då intervall 2 och 3 förlades till långa sega uppförslut! Jag hade dessutom glömt ta min astmamedicin och den är nog mer eller mindre nödvändig för att kunna prestera bra på mina intervallpass.
 
Summa summarum så fick jag ihop 7.15 km på 35 minuter. Ett kort men bra pass! 

Nästa gång ska jag se till att ta medicinen! 
För er som missat så tog jag ju tummen ur i vintras och besökte en läkare för att undersöka mina besvär under tyngre träningspass. Ofta kan jag känna mig lätt yr efter en hård kraftansträninging och det känns jobbigt att andas. Så testerna visade att jag kunde må bra av att ta 1-2 puffar innan ansträninging och nu efter några månader så tycker jag verkligen att det har gett resultat träningsmässigt. Det känns som att jag tillgodogör mig träningen mycket bättre och orkar pressa mig lite mer än tidigare utan att helt ta slut. Dock är jag dålig på att ta det innan gymmet så det måste jag också börja göra för där tror jag också att det kommer kunna ge resultat. Kanske jag kommer klara av att superseta utan att vara nära att svimma efteråt :D
 
Aaah förresten, jag anmälde mig till blodomloppet 10km som går av nästa måndag! Kul med ännu en löptävling där jag får testa formen lite igen :D
 
Må gott!
Kommentera inlägget här: