gnistans.blogg.se

Detta är tänkt som ett litet minne för mig själv men självklart är det skoj om fler vill följa min resa genom träningen och till viss del livet rent allmänt. Mest kommer bloggen handla om träning (triathlon, skidor, fotboll och styrketräning) men garanterat kommer det säkert även bli ett och annat inlägg om nå helt annat. De flesta av mina inlägg kommer ske kvällstid när jag är trött i både kropp och knopp så någon korrekturläsning lär inte ske..

Stolt pappa

Kategori: Allmänt, Cykel, Träning

Hej på er!
 
Dagen började lite senare än vanligt då jag kom i säng sent igår kväll samt sov lite dåligt.. Jag hade planerat in ett långpass löpning men valde att ställa in det då jag inte kände mig riktigt pigg i varken kropp eller knopp. Den enda aktivitet som blev idag var den cykeltur jag och barnen tog till grabbens match. Totalt ca 6 km var iaf bra träning för dom ;) Ibland är det bra när man inte har tillgång till bil :) Den hade nämligen precis hämtats upp av Jonas som såg till att byta ut det trasiga hjullagret samt en drivaxeldamask. Kungligt snällt av han att alltid fixa det som behövs! :) En klippa är vad han är!
Så det blev att klä på sig varma kläder och cykla iväg i duggregnet...
 
Matchen
En mindre bra första halvlek och 0-2 underläge som blev till 0-3 direkt i andra halvlek. 
Sen hände det! Hugo klev ur sin vänsterbacksposition och fick tag i bollen en bit utanför motståndarnas straffområde. Han såg ut att hamna helt ur position för att skjuta och jag trodde först att han siktade in sig på en skalle i bortre delen av straffområdet. Men han hade andra planer och drog av en klassisk tå-paj (som från oss såg ut som en utsida) och bollen seglade över några motståndare och skruvade sig in i bortre gaveln. Mycket vackert mål säger jag helt opartiskt :D 
Lite senare reducerade Limpan men ett kanonskott till 3-2 och en liten stund senare blev Hugo fälld strax utanför straffområdet. Muren placerades ut av målvakten samtidigt som Linus och Alex stod och stångades lite med målvakten. Hugo drog till med vänstern och med en blandning av lite kraft och precision så tog bollen i underkant av ribban och studsade in bakom målisen. Riktigt snyggt än en gång!! Så efter att han haft lite halvtaskig motivation tidigare i veckan så tror jag det här var precis vad han behövde. 
Kul att se hela laget rycka upp sig under andra halvlek och leverera ett väldigt fint spel. Ni är bra grabbar hela bunten!!

Tråkiga nyheter och något värt att ta upp till diskussion
Fick via FB nyheten att min lagkamrat Patrik (som är anmäld till Triathlon VM i Motala i sommar) blivit påkörd bakifrån av en bil när han var ute och cyklade igår. Dessa diskussioner om bilister och deras hänsyn till cyklister på vägarna tar väl aldrig slut, men det är bara bra så länge det finns såna jävla stolpskott som inte förstår vad hänsyn är.. 
Det jag vill ta upp till diskussion idag är det här med att köra bil när man blir äldre. Mannen som kört på Patrik igår var tydligen i 80 års åldern och för mig rimmar det inte med dålig hänsyn till cyklister utan mer till allmäntillståndet på en 80-åring. Är avståndsbedömningen lika bra fortfarande? Timingen, synen, reaktionsförmågan osv. Borde det inte vara lagstadgat att med jämna intervall kontrollera kördugligheten för att få behålla sitt körkort? Det tycker iallafall jag! 
Krya på dig Patrik och hoppas du sitter på cykeln snart igen!
Kommentera inlägget här: